Prelegenci

Sidey Myoo 2016Sidey Myoo – od 2007 pseudonim naukowy dr hab. Michała Ostrowickiego, filozofa i teoretyka sztuki. Sidey Myoo pracuje w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz w Zakładzie Teorii Sztuki Mediów Wydziału Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Przedmiotem jego zainteresowań jest estetyka, traktowana jako teoria sztuki, głównie w odniesieniu do sztuki współczesnej, w tym sztuki elektronicznej. Od 2003 zajmuje się również filozofią sieci. Jest autorem książek: Dzieło sztuki jako system, Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki, Ontoelektronika  oraz prac redagowanych, a także artykułów, w tym m.in. Człowiek w rzeczywistości elektronicznego realis. Zanurzenie, Inteligentne byty w elektronicznym realis. Spotkanie, Tożsamość człowieka w środowisku elektronicznym, Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D, Immersive Nature of Art, Doświadczenie telematyczne w rzeczywistości elektronicznego realis. Odczuwanie, The Metaphysics of Electronic Being, A Philosophy of the Web, Lepiej chodźmy zapytać robota... (wstęp do technoantropologii). Art absorbed by the Web, The Aesthetics of Electronic Worlds.

W 2007 roku powołał Academia Electronica – niezinstytucjonalizowaną uczelnię, działającą na wzór uniwersytecki w środowisku elektronicznym Second Life, gdzie prowadzone są oficjalne kursy akademickie.

www.sideymyoo.art.pl
http://www.academia-electronica.net/

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


fot. Leszek Zych/Polityka

Pawel SzczesnyPaweł Szczęsny
Biolog, bioinformatyk, stypendysta Instytutu Maxa-Plancka, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i programu MNiSW dla wybitnych młodych naukowców. Jest adiunktem na Uniwersytecie Warszawskim i w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN.

Od dziesięciu lat w wolnym czasie zajmuje się kwestiami otwartej nauki. Jest członkiem grupy roboczej ds. otwartej nauki przy MNiSW, reprezentował Polskę w konsultacjach nad Open Access organizowanych przez UNESCO, zapraszany był jako wykładowca na konferencje związane z tematyką otwartej nauki zarówno w Europie jak i w USA. Był również członkiem Komisji ds. Open Access PAN oraz ciała doradczego unijnego projektu "Open Digital Science". Jest autorem dwóch dłuższych tekstów dotyczących otwierania nauki: "Otwarta nauka, czyli dobre praktyki uczonych” oraz "Otwieranie nauki – lekcja z globalizacji". Jest inicjatorem założenia i prezesem Fundacji Nauki Otwartej założonej przez Instytut Biochemii i Biofizyki PAN.

 

piotr peszkoPiotr Peszko
Inżynier chemik, który korzysta garściami z wiedzy technicznej i procesowej, a mniej z organicznej. Pracownik uczelniany i korporacyjny. Przedsiębiorca, prowadzący własną firmę. Szkoli, doradza, projektuje, tworzy i wdraża, realizuje większe lub mniejsze projekty. Organizator konferencji EduCamp i założyciel studiów podyplomowych z e-Learningu w WSE. Ostatnio nagrywa podcasty i szkoli online z projektowania elearningu. Więcej informacji na stronie www.blog.2edu.pl
.

 

Agnieszka HalamaAgnieszka Halama
Certyfikowany trener warsztatu grupowego, trener myślenia wizualnego, graphic recorder, ilustrator, pedagog, psychoterapeuta, wykładowca akademicki, trener biznesu, prezes Fundacji Marchewkowe Pole.

 

piotrhalamaPiotr Halama
Nauczyciel przedmiotów zawodowych, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Pile. Przewodniczący Rady Fundacji Marchewkowe Pole. Autor e-zasobów dla technika administracji i technika logistyka oraz kursów elearningowych. Trener w zakresie IT i bezpieczeństwa w sieci. Koordynator projektu Elearning w Edukacji. Administrator portalu Zawodowa Edukacja. Twórca Szkoły Moodle. Redaktor naczelny czasopisma elektronicznego Republika Edukacji.

 

Pawel RodanPaweł Jóźwiak-Rodan
Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, oraz
filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie jest na studiach doktoranckich w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Jego zainteresowania to film, teatr, muzyka, literatura i religia, a wśród swoich dodatkowych umiejętności wymienia grafikę, gry komputerowe i nowe media. Jest asystentem Filipa Bajona przy zajęciach w Szkole Filmowej w Łodzi dotyczących inscenizacji w filmie stereoskopowym 3D.

www.pjrodan.com
www.projekcjaidentyfikacja.pl

 

Marcin WisniewskiMarcin Wiśniewski
Dyrektor dz. Sprzedaży i Marketingu w i3D S.A. Jeden z pierwszych pracowników firmy, będącej prekursorem technologii VR w Polsce i jednocześnie najdłużej tego typu firmy obecnej na polskim rynku. Pasjonat nowych technologii, już od niemal 10 lat odpowiedzialny za zaznajamianie polskiego biznesu z technologiami VR, AR
oraz Interactive Digital Signage. Skutecznie pozyskał dla i3D niemal 200 projektów, odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych jak również utrzymywanie relacji z już istniejącymi klientami zarówno w Polsce
jak i za granicą.

 

Marta Eichstaedt www 207Marta Eichstaedt
Trener online. Prowadzi webinary od 2011 r. Tworzy koncepcje ich wykorzystania w firmach, organizuje je i prowadzi szkolenia Train the Live Online Trainer. Poszukuje nowych trendów na rynku webinarów. Prowadzi własną firmę Webcomm, która zajmuje się organizacją webinarów oraz szkoleniami o ich wykorzystaniu w nauczaniu. Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu Matrik i zanim przeszła na stronę e-learningu, prowadziła szkolenia stacjonarne. Absolwentka Wydziału Germanistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej.

 

 

MARIUSZ WESOLOWSKI fot tomasz jurgielewiczMariusz Wesołowski
Profesjonalną przygodę z internetem zaczynał w Grupie Allegro, w której nauczył się wszystkiego, co wykorzystuje w życiu zawodowym. Jego sztandarowym projektem były Edukacyjne Spotkania Allegro, ale tak naprawdę praca w dziale marketingu dała mu mocne podstawy oraz szansę rozwinięcia wielu kompetencji i tych marketingowych, i tych sprzedażowych, jak również organizacyjnych. Po pracy w GA szukał ciekawych wyzwań i może pochwalić się portfolio takich Klientów, jak: Agora S.A., Onet S.A., Lidl Polska, Grupa Raben, a na samym tylko rynku szkoleniowym pracował chociażby z takimi super-firmami, jak: Nowe Kompetencje, AP Edukacja czy EduInvest. Wykłada podstawy e-biznesu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, okazjonalnie także we Wrocławiu, Szczecinie, Chorzowie, jak również opiekuje się jednym z kierunków studiów podyplomowych. Na co dzień jest związany z wieloma rozmaitymi podmiotami działającymi na pograniczu logistyki i e-commerce.

 

Mikolaj foto2017Mikołaj Winkiel
Chief Evangelist w Brand24. Profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając połączyć te tematy w jedność. Pracując w dużej agencji nauczył się czym jest marketing internetowy, a pracując w mniejszej agencji, dowiedział się jak go robić skutecznie i sprawnie. Był social media managerem, content managerem, analitykiem i sprzedawcą. Ciągle wykorzystuje zdobyte doświadczenie, szkoląc z monitoringu Internetu podczas licznych prelekcji na m.in.: Marketing Day, Pipeline Summit, Forum Inbound Marketing, Kongresie Praktyków biznesu czy Kongresie Business Inteligence. Jest współautorem Biblii E-Biznesu i innych, licznych publikacji, prowadzi zajęcia na wielu uczelniach (m.in. UW, SWPS, AGH). Od 2016 roku prowadzi zajęcia Data & Web Mining na WH AGH w Krakowie. Od 2011 roku w Brand24 zajmuje się obsługą kluczowych klientów, marketingiem i „ewangelizacją” branży reklamowej.

 

Anna BakalaAnna Bąkała
Nauczyciel akademicki, projektuje i realizuje kursy blended learning, wykorzystuje rozwiązania e-learningowe w codziennej praktyce dydaktycznej. Zwolenniczka edukacji opartej na szeroko pojętej współpracy i zadaniach projektowych, przy zachowaniu indywidualności i podziału ról. Zainteresowanie e-learningiem koncentruje wokół procesu angażowania uczestników kursu w jego realizację. Od kilku lat aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych (m.in. MoodleMoot) i warsztatach poświęconych nowym metodom kształcenia. Adiunkt w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego. Członkini Zespołu ds. Nowych Metod Kształcenia na Uniwersytecie Łódzkim.

 

Tomasz WalasekTomasz Walasek
E-learning, ale również nowoczesne technologie w edukacji, to jego pasja oraz praca. Przy czym równie interesujący jest dla niego sam proces dydaktyczny (jest Metodykiem Zdalnego Nauczania oraz e-Nauczycielem certyfikowanym przez SEA) oraz organizacja tego procesu i zarządzanie nim (zajmuje się organizacją e-learningu na dwóch częstochowskich uczelniach). Jest członkiem Superbelfrów RP grupy edukatorów promujących nowoczesne technologie w edukacji. Jest również organizatorem Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Polski MoodleMoot”.

 

pstencel 2015.11 c2 1500Przemysław Stencel
Dydaktyk e-learningu, szkoleniowiec i "wolny strzelec" pomagający we wdrożeniach e-learningu uczelniom, firmom szkoleniowym, szkołom językowym i organizacjom pozarządowym. Kierował jednostkami e-learningu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, a wcześniej w Wyższej Szkole Lingwistycznej. Obecnie prowadzi własną firmę Edukacja-Online.pl. Członek-założyciel Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego, współorganizator konferencji poświęconej wykorzystaniu platformy Moodle w nauczaniu, MoodleMoot PL.

 

joanna opoka 1Joanna Opoka
Związana z e-learningiem od 2002 r. Zarządzała wieloma projektami e-learningowymi począwszy od Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, przez liczne projekty europejskie (międzynarodowe, systemowe – ministerialne) czy międzyinstytucjonalne projekty edukacyjne (np. "E-egzamin 2008" realizowany wspólnie z WSiP-em i Centralną Komisją Egzaminacyjną), aż po projekty realizowane dla biznesu. Obecnie wspólniczka i prezes firmy To Do Media, która specjalizuje się we wdrożeniach i rozwoju e-learningu.

 

A BudzynskaAgnieszka Budzyńska
Ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją przygodę z e-learningiem rozpoczęła w 2005 roku, dołączając do zespołu Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego przy AHE w Łodzi jako metodyk zdalnego nauczania. Współpracowała z Uniwersytetem Łódzkim, Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie oraz firmami tworzącymi komercyjny e-learning, takimi jak Mono Interactive czy PROFES. Uczestniczyła w różnych projektach europejskich. Obecnie scenarzystka w firmie GroMar, bierze czynny udział w procesie produkcji nowoczesnych szkoleń e-learningowych.

 

 

D StanczykDamian Stańczyk
Absolwent kierunku Logistyka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w firmie zajmującej się kwestiami bezpieczeństwa sieci IT, w której zaraził się pasją do nowoczesnych technologii – pasją trwającą do dziś. Dwa lata temu dołączył do zespołu firmy GroMar i rozpoczął podróż po świecie e-learningu, który zafascynował go na tyle, że dziś jest istotnym elementem jego życia. Na co dzień w pracy zawodowej zajmuje stanowisko Business Development Managera i odpowiada za wybór oraz rozwój kierunków biznesowych firmy, a także za realizację jej kluczowych projektów. W czasie wolnym uprawia sporty i wypoczywa na świeżym powietrzu.

 

 

Marek MalolepszyMarek Małolepszy
Doktor nauk matematycznych, pracownik Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej. Kierownik Zespołu Dydaktycznego Matematyków przy Wydziale Mechanicznym, Wydziale Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska oraz Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej. Koordynator platformy edukacyjnej WIKAMP w Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki. Współpracuje z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym. W 2011 r. został laureatem ogólno¬polskiego konkursu „Wiedza z pasją. Promujemy młodych naukowców”. Wykorzystaniem technologii informatycznych w kształceniu zajmuje się zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Ukończył liczne kursy i szkolenia dla osób przygotowujących i prowadzących zajęcia w formułach e-learning oraz blended learning. Uczestnik konferencji o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Autor oraz recenzent artykułów naukowych z zakresu wykorzystania technologii informatycznych w kształceniu. Autor kursów realizowanych w formułach e-learning oraz blended learning.

 

Wioletta Soltysiak zdjecieWioletta Sołtysiak
Z wykształcenia - informatyk, ekonomista. Zawodowo - nauczyciel akademicki przedmiotów informatycznych i statystycznych. Zainteresowania - nowe techniki i metody kształcenia. Z zamiłowania pasjonat interakcji społecznych, sportów, podróży i uwieczniania „wszystkiego” na zdjęciach.

 

Anita TlalkaAnita Dąbrowicz-Tlałka
Docent, doktor nauk matematycznych. Od 2006 roku z-ca Dyrektora ds. Rozwoju Dydaktyki Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej. Od 2013 roku pełni funkcję Pełnomocnika Rektora Politechniki Gdańskiej ds. eNauczania. Od roku 2002 roku aktywnie zajmuje się zastosowaniami technologii ICT w edukacji matematyki na poziomie akademickim z wykorzystaniem modelowania matematycznego oraz metodyką prowadzenia tego typu zajęć i popularyzacją zagadnień związanych z e-kształceniem w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych i technicznych. Od 2014 jeden z organizatorów i członek Komitetu Naukowego Konferencji e-Technologie w Kształceniu Inżynierów będącej wspólną inicjatywą PG oraz AGH. Współtwórca  projektu i rozbudowy LMS na Politechnice Gdańskiej oraz autor kursów wpisanych w plan i program studiów na tej Uczelni - również w ramach projektów np. Inżynier Przyszłości, Advanced PhD.

 

Artur KornatkaArtur Kornatka
Pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Społecznych i Informatyki w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu. Prowadzi zajęcia z zakresu programowania i projektowania systemów informatycznych. Doktorant Polskiej Akademii Nauk w ramach Środowiskowych Studiów Doktoranckich z Informatyki (IPPT PAN). Pasjonat programowania na platformie .NET oraz opiekun Koła Naukowego Programistów .NET w WSB-NLU. W ramach współpracy Instytutu Informatyki z Microsoft pełni rolę opiekuna MS IT Academy Lokalnej. Do września 2013 r. był Pełnomocnikiem Kanclerza WSB-NLU ds. Informatycznych oraz pracował w spółce Miasteczko Multimedialne w której odpowiadał za działania informatyczne oraz budowę infrastruktury IT Parku Technologicznego MMC Brainville w Nowym Sączu. Obecnie kieruje Centrum Badań i Programowania Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University.

 

Ela DulElżbieta Dul-Ledwosińska
Adiunkt w katedrze sztuk pięknych na kierunku grafika AHE w Łodzi. Prowadzi przedmiot grafika warsztatowa na Wydziale Artystycznym oraz zajęcia z obszaru kreacji wizualnej dla studentów kierunków humanistycznych i programu Erasmus+. Jako e-teacher współpracuje z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym od dziesięciu lat. Uczestniczy w projektach międzynarodowych jako pracownik merytoryczny.

www.ahe.lodz.pl/grafika/wykladowcy
www.icondata.triennial.cracow.pl/eladul

 

 

Joanna MalochaJoanna Małocha
Historyk i archeolog, doktor nauk humanistycznych. Wykładowca Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Ignatianum. Od 2003 r. bierze udział w krajowych i zagranicznych kampaniach wykopaliskowych Instytutu Archeologii UJ, zaś od 2008 r. prowadzi zajęcia z języka koptyjskiego w Międzywydziałowym Studium Języków Obcych UPJPII. Obszar zainteresowań badawczych: sztuka i literatura koptyjska, metodyka nauczania języka koptyjskiego, zastosowanie e-learningu w nauczaniu języków starożytnych.

 

 

 

Majchrzak Ola 1Olga Majchrzak
Filolog, językoznawca.
Jako metodyk z zamiłowania stara się budzić świadomość swoich studentów, w większości przyszłych nauczycieli, którzy już niedługo będą kształtowali swoich uczniów. Zaraża studentów pasją do nauczania, otwiera im oczy na potencjał ich uczniów, pokazuje, jak pomóc uczniom się uczyć, a nie tylko jak ich nauczać. Bo uczenie się to przede wszystkim podróż w głąb siebie. A kto chciałby wybrać się w podróż pod przymusem?
U nauczycieli ceni wychodzenie ze schematów, poszukiwanie oraz rozwijanie uśpionych talentów i odkrywanie pasji u swoich uczniów. W Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi pełni funkcję prodziekana kierunku Filologia obca oraz opiekuna specjalizacji nauczycielskiej z elementami neurodydaktyki na tymże kierunku.

 

SkulskaMałgorzata Skulska
Kierownik Działu Rozwoju Biznesu ClickMeeting, doradca biznesowy, od 10  lat związana z największymi firmami technologicznymi w Polsce, na co dzień wspiera dedykowanych klientów branży edukacyjnej, Ministerstwa Edukacji na całym świecie modelując dla nich dedykowane rozwiązania White Label.